Boyun Fıtığı Tedavisi

Boyun fıtığı birçok kişide görülebilen ve kişinin yaşam kalitesini oldukça düşüren ciddi bir hastalıktır. Boyun fıtığı probleminin tedavisinde cerrahi ve cerrahi dışı yöntemler uygulanmaktadır. Bununla birlikte günümüzde boyun fıtığı tedavisinin ameliyatla tedavisinde mikro cerrahi yöntemleri uygulanmaktadır.

Boyun Fıtığı Nedir?

Boyunda 7 tane omur bulunur. Disk denilen yastıkçıklar bu omurların arasında ağırlığın eşit dağılmasını sağlar. Bu yastıkçıkların, çevresini saran anulus fibrozus denen yapıyı yırtarak dışarı çıkmasıyla boyun fıtığı görülür.

Boyun Fıtığının Nedenleri

Aşırı yüklenme

Yanlış hareket

Boynun uzun süre kötü pozisyonda tutulması (Örneğin bilgisayar karşısında, tv karşısında)

Darbe, çarpma, kaza gibi travmalar

İlerleyen yaşla bağlantılı yıpranma

Romatizmal hastalıklar

Boyun Fıtığı Belirtileri

Daha çok kolda ağrı boyunda ağrı

Kolda uyuşma ve güçsüzlük (Bardağı elden düşürecek kadar güçsüzlük oluşabilir)

Boyun bölgesindeki sorun tüm vücudu etkileyebilir. Sadece boyun ve kol değil; omuz, sırt, kürek kemiğinde dahi ağrı oluşabilir. Boyun fıtığı ilerlemişse, doktora gidilmemişse ya da ameliyat önerilmesine rağmen kaçılmışsa felç durumu söz konusu olabilir. Bu durum aniden gelişebilir. Bu yüzden dikkate alınması gereken önemli bir hastalıktır.

Boyun Fıtığının Tanısı

Boyun fıtığı probleminin tanısında doktor öncelikle ayrıntılı bir fizik muayene yapacak ve hastanın sağlık öyküsünü değerlendirecektir. Bununla birlikte boyun fıtığı semptomlarının ne zaman başladığı sorgulanmalı ve komşu dokuların reflekslerinde yaşanan değişiklikler değerlendirilmektedir. Boyun fıtığının tanısında birtakım görüntüleme yöntemleri kullanılmaktadır. Bu yöntemler şu şekilde sıralanabilmektedir;

– Bilgisayarlı tomografi

– MR

– Direkt grafi

Boyun Fıtığı Tedavisi

Boyun fıtığının derecesine ve hastanın şikayetlerine göre tedavinin ameliyatlı ya da ameliyatsız olacağına karar verilir. Boyun fıtığının derecesine ve yaşanılan semptomlara göre karar verilen tedavi yöntemlerinde amaç hastanın yaşam kalitesini yükseltmektir. Bu yöntemler şu şekilde sıralanabilmektedir;

– Egzersiz

– Fizik tedavi

– Ağrı kesici ilaçlar

– Cerrahi yöntem

Ameliyatsız Boyun Fıtığı Tedavisi

Bel fıtıkları gibi boyun fıtıklarının da yaklaşık %95’i ameliyatsız tedavi edilebilir. Kalan yaklaşık %5’lik kısımdaki fıtıklar ameliyat gerektirir. Dinlenme, fizik tedavi, egzersiz, ilaç tedavisi ameliyatsız tedavi yöntemlerinden bazılarıdır.

Boyun Fıtığı Ameliyatı

Kolda şiddetli ağrı, güç kaybı ve hissizlik varsa ameliyat olmanız gerekebilir. Boyun fıtığı ameliyatı narkozlu yapılır. Biz mikrocerrahi diskektomi yöntemini tercih ediyoruz. İşin içine mikroskobun girmesiyle daha detaylı, daha güvenli ve daha konforlu bir ameliyat süreci yaşamış oluyoruz. Ayrıca çok küçük kesi açıldığı için yaranın iyileşme ve hastanın normal hayatına dönme süresi daha hızlı oluyor. Boyun fıtığı ameliyatı sonrası hastalar yaklaşık 4 saat sonra hareketlendirilir. 1 hafta içindeyse günlük hayatlarına dönebilirler. Ağır işi olamyan ve işe dönmesi hemen gereken hastalar ertesi gün bile işlerine başlayabilir. Ev hanımları ev işlerini yapabilir, çalışanlar işlerine geri dönebilir.